Cultura Organizațională – A Oamenilor Sau A Cifrelor?

2 iunie 2021by Anca Al Kebsi0

Toate credințele despre cultura organizațională ideală și despre ce ar trebui să transmită o companie pentru angajații și pentru clienții săi au fost verbalizate în speech-ul unui CEO, Garry Ridge, concentrat în mai puțin de 45 minute. Recunosc că m-a surprins că nu vine din partea unui consiler, coach, psiholog sau alt tip de specialist, ci din partea unui om care de 25 ani își dedică, din interiorul companiei, toate eforturile creșterii unei echipe puternice, care crede în oameni și care are o retenție de 93% a angajaților.

Angajați fericiți și cu un scop = 93% retenție personal

Nu are manageri, cei care conduc sunt coachi și leaderi ci și…ceva ce rar auzi…își dorește ca angajații săi să plece fericiți acasă după muncă, să vină cu plăcere dimineața și să știe că împreună luptă pentru un scop mai puternic decât ei. Cu drag.

Ceea ce transmite compania WD-40 nu este calitatea produselor, câți clienți au, ci ce fel de echipă sunt…un trib care se întinde pe tot globul. L-am auzit vorbind despre toxicitatea leaderilor tip „Al, the sucking soul CEO” și despre pierderea rezultatelor, a productivității ce vin ca urmare a lipsei de angajament a echipei. Ce vine ca urmare a unui leader toxic, a unei culturi toxice și a unui mediu în care oamenii se simt copleșiți, nu fericiți.

Leaderi care cred în învățare și dezvoltare

Principiul pe care se bazează astfel de companii este  angajați fericiți = clienți fericiți = afacere care funcționează, iar obiectivul este de a investi în fiecare om și în a-l dezvolta până la nivelul în care prin competențele sale, prin libertatea de a acționa și încredere, participă la o viziune unică, comună tuturor…aceea de a fi un trib care înconjoară globul. De aceea, atenția este la dezvoltarea oamenilor și în a le valorifica potențialul, iar asta îi face fericiți și dornici să fie parte din misiunea acestei companii.

Unele companii nu pot verbaliza în ce cred

Discutând cu un HR Manager acum câteva zile, l-am întrebat în ce cred oamenii care lucrează pentru companie. Depinde ce funcție ocupă, mi-a răspuns. În calitatea produselor, să fie cei mai buni în rolul lor…

Dacă nu au o viziune comună și un scop mai mare pentru care se trezesc în fiecare dimineață, va fi greu să creadă ani la rând în misiunea de a fi cei mai buni în rolul lor și atât. Și apoi? Și când să fii cel mai bun nu mai face diferența, ce e mai mare decât asta?

„Start with why” a lui Simon Sinek (Începe cu de ce) oferă suficiente exemple de companii care știu foarte bine cum și ce oferă, se centralizează pe calitatea produselor, pe inovație, pe numărul de clienți sau pe acoperirea mondială, dar nu pot verbaliza DE CE oferă toate acestea. Care e scopul măreț, misiunea pe care compania o are, pe care o auzi și din care pur și simplu vrei să faci parte.

În ce crezi? Ce scop are ceea ce produci, vinzi, prestezi? Cu ce le face viața mai frumoasă oamenilor?

Prin a verbaliza această viziune creezi un obiectiv comun care îi va face și pe ceilalți să se trezească cu scop dimineața. Fie că fac pâine și știu că bucură un om care are ce mânca la micul dejun, fie că lucrează într-un cabinet de avocatură și facilitează divorțuri, oferind poate libertatea și indepența cuiva sub această formă, oamenii trebuie să știe că munca lor contribuie la ceva.

Ochii pe cifre?! Nu, pe oameni

Dezvoltarea, implicarea și aprecierea sunt mai greu de cuantificat, deși există chestionare și măsurători, însă lipsa acestora este clar vizibilă în lipsa rezultatelor.

Știm foarte bine că în business contează cifrele. De aceea, tindem să ne uităm mai mult la rapoarte, să facem prognisticuri, să fim atenți la costuri și să ne uităm mai puțin la oameni. Asta până nu observăm scaunul gol și constăm că avem deficit de personal. Și scaunul nu stă ocupat prea mult timp…Nu avem retenție. Iar resursa umană devine o problemă constantă. Nu mai găsim oameni, spunem.

Și rămânem cu doar câțiva implicați și restul care ocupă scaune, migratorii. Apoi niciuna din strategii nu mai funcționează. Schimbăm produse, abordare, proceduri, ierarhii. Nimic.

Cum ar arăta cifrele când ne uităm la oameni?

Ecuația este extrem de simplu de calculat, factorul decisiv fiind implicarea.

Când ne uităm la cifre, ai 10% oameni pentru o strategie de 500 (monetizati prin lei, euro, dolari, etc..) 10 x 500 = 5000

Când ne uităm la oameni, ai 80% oameni implicați pentru o strategie de 500 , așadar 80 x 500 = 40.000

Valori pe perete?! Valori din comportament!

Să schimbi o cultură organizațională poate fi ușor dacă asta ar însemna să atârni declarații de valoare Dream Big pe peretele de la intrare, astfel încât toată echipa să știe că poate visa măreț.

Ceea ce se întâmplă în spatele birourilor zi de zi, în magazine, în telefoane cu clienții, în modul în care comunică, în modul în care sunt lute deciziile sau participă la ele face o echipa să Dream Big sau să declare că dream big, dar de fapt e no dream că vine șeful și îți taie elanul.

Oamenii vin și pleacă, de ce să investesc în dezvoltarea lor?

Am auzit de multe ori acest răspuns, ca reacție la propunerile pentru programele de dezvoltare. Cum am spus mai sus, oamenii vin și nu mai pleacă dacă

îi dezvolți + ai o cultură bine definită + folosești în fiecare zi aceste principii + comportamentul întregii echipe este la nivelul viziunii + se simt pur și simplu fericiți să facă parte din misiunea aceasta.

Vorbim de procesele de Integrare și Internalizare, pe care le vom dezvolta într-un articol viitor.

Da, tot ce am descris este un proces complex și necesită poate ani disponibili pentru schimbare și implementare. Dar ne dorim ca business-ul nostru să arate mult mai bine peste ani, nu?

Recomandări de citit – pentru o cultură deschisă sau un stil de conducere orientat spre dezvoltare

În sprijinul schimbării, îți recomand câteva cărți de impact care m-au ajutat să pot verbaliza și să pot crea o idee clară asupra celor de mai sus

1. Începe cu de ce și 2. Leaderii mănâncă întotdeauna ultimii – Simon Sinek

3. Tribal Leadership – Dave Logan, Halle Fischer-Right și John King

4. Coaching pentru performanță – Sir John Withmore

5. Self Determination Theory – Decy & Ryan

 

Recomandări de facilitare

Pentru că ce am scris mai sus este descrierea valorilor în care cred și pentru care militez, te pot ajuta să le implementezi prin

1. Sesiuni de Coaching pentru dezvoltarea leaderilor

2. Prin programul Coach your leaders – sesiuni de grup ce explică ce înseamnă abordarea de stil coaching și cum se implementează

3. Prin crearea unui plan de Intervenție organizațională de implementare a schimbării

4. Prin cursuri și workshopuri dedicate dezvoltării echipei

 

Programează o discuție sau trimite-mi un email prin care să-mi povestești ce vrei să dezvolți în companie. Îți voi răspunde cu drag și cu toate resursele pentru a te susține.

 

Mail office@brightgoals.ro

Tel 0737.722.755.

Un articol semnat Anca Al Kebsi – din programul de dezvoltare  Coach Your Leaders.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

https://brightgoals.ro/wp-content/uploads/2022/08/logo-640x284.png

Schimbări pozitive și transformări

pas cu pas!


BLOG

Ce este coachingul profesionist?
4 septembrie 2024
Ce este coachingul profesionist?
Social Media vorbește despre coaching. Facebook, Instagram, LinkedIn abundă în pachete, idei și opinii despre coaching. E un subiect în trend…pe cât de popular, pe atât de speculat. Ce este coachingul profesionist și ce competențe are un coach profesionist? În calitate de coach profesionist certificat, am simțit des că misiunea mea este să aduc claritate...
A deveni coach
30 aprilie 2024
A deveni coach
De la a face coaching la a deveni coach sunt ceva pași. Fie că vrei să devii life coach sau business coach, fie că vrei să începi să folosești coaching în conversațiile cu echipa, în relațiile cu clienții tăi sau în business, coaching-ul este mai mult decât un curs pe care îl faci. Este mai...
Ce sunt emoțiile?
18 aprilie 2024
Ce sunt emoțiile?
Ce sunt emoțiile? Cum le înțelegem și cum le gestionăm? Deși se vorbește mult despre înțelegerea și gestionarea lor, iar vocabularul emoțiilor a crescut odată cu dezvoltarea personală, provocarea este mare. Să dăm  emoțiilor o definiție concretă, să putem descrie sursa, să știm exact cum se activează? Toate direcțiile arată că nu am învățat cum...

Copyright Bright Goals | Powered by smartblackberry.com & dorn.agency